Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN - WEBWINKEL
Artikel 1 – Definities
- Benji-Security, gevestigd te Tholen, KvK-nummer 83156798, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als verkoper.
- De wederpartij van verkoper wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als koper.
- Partijen zijn verkoper en koper samen.
- Met de overeenkomst wordt bedoeld de koopovereenkomst tussen partijen.
Artikel 2 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of namens verkoper.
- Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk en schriftelijk door partijen is overeengekomen.
Artikel 3 – Betaling en levering
De volledige koopsom wordt altijd meteen in de webwinkel voldaan. Bij elke aankoop wordt een aanbetaling verwacht.
Uw bestelling wordt binnen 1 tot 2 werkdagen afgeleverd binnen Nederland, mits op voorraad en vooraf volledig is betaald en binnen op onze rekening. Bestellingen naar België of Duitsland kunnen alleen worden verstuurd als het volledige bedrag incl. verzendkosten vooraf volledig is betaald en binnen is op onze rekening. De termijn van 1 werkdag geldt vanaf het moment van ontvangst van uw betaling. Alle bestellingen worden binnen 1 werkdag per e-mail bevestigd. Vergeet derhalve niet uw e-mailadres te vermelden. Houdt er rekening mee dat overboekingen van de giro naar de bank gemiddeld 5 werkdagen duren. Van bank naar bank is dit 2 werkdagen.
In geval van, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar.
Weigert koper zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door verkoper, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan verkoper te betalen.
Voorraad status
Er kunnen geen rechten worden ontleent aan onze voorraad status. Wij proberen onze voorraad status zo actueel mogelijk te houden. Indien een product niet op voorraad blijkt proberen wij uw bestelling zo snel mogelijk af te leveren.
Artikel 4 – Aanbiedingen, offertes en prijs
- Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.
- Levertijden in offertes zijn indicatief en geven koper bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk én schriftelijk anders zijn overeengekomen.
- Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk én schriftelijk overeenkomen.
- De op aanbiedingen, offertes en facturen genoemde prijs bestaat uit de koopprijs inclusief de verschuldigde btw en eventuele andere overheidsheffingen.
Artikel 5 – Herroepingsrecht
- De consument krijgt het recht om na ontvangst van de bestellingen binnen 5 werkdagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden (herroeppingsrecht). De termijn begint te lopen vanaf het moment dat de (gehele) bestelling door de consument is ontvangen.
- Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer de producten volgens zijn specificatie op maat zijn gemaakt of slechts kort houdbaar zijn.
- De consument kan een herroepingsformulier van verkoper gebruiken. Verkoper is gehouden dit terstond na de vraag van koper aan koper te beschikking te stellen.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroeppingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele verzendverpakking aan verkoper retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 6 – Wijziging van de overeenkomst
- Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
- Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Verkoper stelt koper hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
- Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht verkoper hierover vooraf schriftelijk in.
- Indien partijen een vaste prijs zijn overeengekomen, geeft verkoper daarbij aan in hoeverre de wijzing of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van deze prijs tot gevolg heeft.
- In afwijking van het bepaalde in het derde lid van dit artikel kan verkoper geen meerkosten in rekening brengen indien de wijziging of aanvulling tot het gevolg is van omstandigheden die aan hem kunnen worden toegerekend.
Artikel 7 – Oplevering en risico-overgang
- Zodra het gekochte door de koper in ontvangst is genomen, gaat het risico over van verkoper naar koper met inachtneming van garantieregelingen.
Artikel 8 – Onderzoek, reclames
- Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen de garantietermijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort koper te onderzoeken of kwalitatief en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen partijen zijn overeengekomen, althans dat kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden.
- Reclames met betrekking tot beschadigingen, tekorten of verlies van geleverde goederen moeten binnen 5 werkdagen na de dag van aflevering van de goederen door koper schriftelijk bij verkoper worden ingediend.
- Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn heeft verkoper het recht om óf te herstellen, óf opnieuw te leveren, óf om van levering af te zien en koper een creditnota te sturen voor dat deel van de koopprijs.
- Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, kleur, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan verkoper worden tegengeworpen.
- Klachten met betrekking tot een bepaald product hebben geen invloed op andere producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde overeenkomst.
- Na het verwerken van de goederen bij koper worden geen reclames meer geaccepteerd.
Artikel 9 – Monsters en modellen
- Is aan koper een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden. Dit is anders als partijen uitdrukkelijk zijn overeengekomen dat de te leveren zaak wel daarmee zal overeenstemmen.
- Bij overeenkomsten ter zake van onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte of andere metingen en aanduidingen eveneens vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden.
Artikel 10 – Levering
- Levering geschiedt ‘webwinkel’ dit houdt in dat alle kosten voor koper zijn.
- Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat verkoper deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel op het moment waarop deze zaken hem volgens de overeenkomst ter beschikking worden gesteld.
- Indien koper afname weigert of nalatig is in het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is verkoper gerechtigd de zaak voor rekening en risico van de koper op te slaan.
- Indien de zaken worden bezorgd, is verkoper gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen.
- Indien verkoper gegevens van koper nodig heeft voor de uitlevering dan de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat koper deze gegevens aan verkoper ter beschikking heeft gesteld.
- Een door verkoper opgegeven termijn voor levering is indicatief. Dit is nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn moet koper verkoper schriftelijk in gebreke stellen.
- Verkoper is gerechtigd de zaken in gedeelten in te leveren, tenzij partijen dit anders schriftelijk zijn overeengekomen of deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. Verkoper is bij levering in delen gerechtigd deze delen afzonderlijk te factureren.
Artikel 11 – Overmacht
- Kan verkoper niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door koper geleden schade.
- Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door koper kan worden verlangd zoals bijvoorbeeld ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstakingen, werkliedenuitsluiting, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van de verkoper.
- Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten is.
- Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. In dien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht tot de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
- Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.
Artikel 12 – Overdracht van rechten
- Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk wetboek.
Artikel 13 – Eigendomsvoorbehoud en retentierecht
- De bij verkoper aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van verkoper totdat koper de gehele afgesproken prijs heeft Tot die tijd kan verkoper zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft verkoper het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeiserverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan de verkoper worden tegengeworpen.
- Verkoper is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
- Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft verkoper het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat koper volledig en conform afspraak heeft betaald.
Artikel 14 – Aansprakelijkheid
- Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de gesloten aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de desbetreffende polis.
- Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van verkoper voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van verkoper of zijn leidinggevende onderschikten.
- Benji-Security verkoopt geen IPTV abonnementen en ook geen voor geïnstalleerde boxen. We zullen je ook geen namen van providers geven.
Wij leveren exclusief de ontvangers die IPTV abonnementen kunnen afspelen.
Voor IPTV abonnementen raden wij aan om te informeren bij Canal Digitaal, Ziggo of andere grote providers die IPTV abonnementen verkopen.
Benji-Security is niet aansprakelijk voor de gevolgen en/of schade door illegaal gebruik van onze producten.
Artikel 15 – Klachtplicht
- Koper is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct te melden aan verkoper. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat de verkoper in staat is hierop adequaat te reageren.
- Is een klacht gegrond, dan is verkoper gehouden het goed te herstellen en eventueel te vervangen.
Artikel 16 – Garanties
- Alle artikelen worden geleverd met fabrieksgarantie. Informatie hierover treft u aan in de documenten bij het product. Om gebruik te maken van uw garantie stuurt u een e-mail naar info@benji-security.nl. U ontvangt zo snel mogelijk een bevestiging met daarin het benodigde RMA-nummer en een beschrijving van de te volgen procedure. Wanneer de 8-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie nog van toepassing is, zullen we zo snel mogelijk het vervangende artikel verzenden. Indien deze garantieperiode reeds verlopen is zal het defecte artikel ter reparatie aan de leverancier worden aangeboden. Zodra wij het artikel retour hebben ontvangen zullen wij het zo snel mogelijk weer naar u opsturen.
- De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer – zonder toestemming – koper of derden wijzingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is.
- Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde produceerde zaak in de garantie beperkt tot de garantie die door de producent wordt verstrekt.
Garantie binnen de garantieperiode
Gaat uw bij ons gekochte product kapot binnen de garantieperiode? Dan wordt deze uiteraard kosteloos gerepareerd, wij volgen hierbij de garantieperiode van de betreffende fabrikant. Let op: Bij het retour zenden zijn de verzendkosten terug naar voor rekening van de koper.
Garantie buiten de garantieperiode
In bepaalde gevallen valt de reparatie helaas niet onder de garantievoorwaarden. Indien de garantieperiode reeds verlopen is zal het defecte product ter reparatie aan de leverancier worden aangeboden of doen wij u een reparatievoorstel waaraan kosten verbonden zijn. Zodra het product is gerepareerd of wij het product van de leverancier retour hebben ontvangen zullen wij het zo snel mogelijk weer naar u opsturen.
Servicekosten
Voor reparaties buiten de garantietermijn zullen er onderzoekskosten berekend worden van € 35,-. Onze Technische Dienst zal u vervolgens eerst een prijsopgave geven, voordat er aan de reparatie wordt begonnen. Als u een verzoek tot prijsopgave heeft gedaan maar deze later weer afwijst dan betaalt u alleen de onderzoekskosten. U kunt na ontvangst van de prijsopgave bij onze Technische Dienst doorgeven of u al dan niet de reparatie wilt doorzetten. Het bedrag dient vooraf te worden betaald.
Artikel 17 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze overeenkomst tussen verkoper en koper is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
- De Nederlandse rechter in het arrondissement in Middelburg, is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
- Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.